ח"כ גואטה על הדחת סדן: "גזענות לא תעבור בשקט"

בסיום דבריו הודה ח"כ גואטה לשותפים למאבק "אני מודה לחבריי השונים אשר הצטרפו למאבק ונטלו בו חלק פעיל, כדי לבער תופעות פסולות מסוג זה מישראל"
איתי גדסי 3 Comment on ח"כ גואטה על הדחת סדן: "גזענות לא תעבור בשקט"

ח"כ יגאל גואטה על פרשיית סדן וההחלטה להדיחו מהנהלת חברת החדשות בערוץ 10: "אין בי חלילה שמחה לאיד על ההחלטה, גזענות לא תעבור בשקט • גואטה עקץ את מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על הגיבוי שנתן לסדן

ח"כ יגאל גואטה
בסיום דבריו הודה ח"כ גואטה לשותפים למאבק "אני מודה לחבריי השונים אשר הצטרפו למאבק ונטלו בו חלק פעיל, כדי לבער תופעות פסולות מסוג זה מישראל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת יגאל גואטה שהוביל את המאבק התקשורתי נגד רמי סדן הגיב היום להחלטת הרשות השנייה להדיח את רמי סדן מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון של חדשות 10 ואמר "אין בי חלילה שמחה לאיד על ההחלטה, אבל שאף אחד לא יחשוב שגזענות כנגד מזרחים במדינה תעבור בשקט.

תחת הכותרת שליוותה את המאבק נגד רמי סדן "מזרחים לא שותקים יותר" אמר היום ח"כ יגאל גואטה (ש"ס), "גזענות כנגד מזרחים במדינה לא תעבור בשקט. לכן, אני ממליץ לכל איש ציבור שידבר בגזענות כנגד המזרחים, שידע שאנחנו לא נשתוק. תנועת ש"ס הוקמה כדי לזקוף את קומתם של בני עדות המזרח. המאבק עם סדן היה ארוך, הוא לא השכיל להבין את החומרה בדבריו הקשים והמשיך להתחכם ולנסות להיאחז בקרנות המזבח בדרכים שונות.

גואטה הוסיף ואמר כי "סדן גם הרשה לעצמו להעדר מרוב ישיבות ועדות הכנסת שעסקו בדבריו הגזעניים. סדן לא היה לבד. הוא קיבל גיבוי מלא מכל מיני "יפי נפש" בראשם מנכ״ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שדאגו לומר שאין להם קשר למינוי שלו.

"אז לכם יפי הנפש, חשוב מאוד שאחרי ההחלטה של היום, וברוח ימים אלו, תעשו חשבון נפש על שתיקתכם בכל התקופה הזאת, ובהגנה שלכם על מר סדן – יש לכם בהחלט חלק לא קטן בהסתה הזאת. אני מקווה מאוד שמכאן יראו וילמדו, וזה יהיה אחרון המדברים בגזענות כנגד ציבור בני עדות המזרח.

בסיום דבריו הודה ח"כ גואטה לשותפים למאבק "אני מודה לחבריי השונים אשר הצטרפו למאבק ונטלו בו חלק פעיל, כדי לבער תופעות פסולות מסוג זה מישראל".

מוקדם יותר היום מועצת הרשות השנייה החליטה להדיח את יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 רמי סדן מתפקידו.

כזכור, מאבק רמי סדן היה ארוך, והתבטא בכמה מישורים. מי שעמד בחוד החנית הפוליטית נגד סדן היה ח"כ יגאל גואטה, שאף הפגין מול משרדי ערוץ 10 בגבעתיים, ודרש להדיח את סדן.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, אמר בעקבות ההחלטה להדיח את רמי סדן: ״אני מברך על החלטת מועצת הרשות השניה להדיח את רמי סדן מתפקיד יו״ר דירקטוריון חדשות ערוץ 10. לאיש כזה שהשמיץ באופן גזעני את מאות אלפי מצביעי ש״ס ומיליוני אזרחים מזרחיים, אין מקום בראש חברת החדשות של ערוץ טלוויזיה מרכזי בישראל. רמי סדן היה חייב ללכת הביתה מיד לאחר שהתגלה כי התבטא באופן גזעני ומחפיר אולם עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אני מציע לכל אלה שחיפו עליו וניסו לגונן על דבריו המקוממים, לבצע חשבון נפש נוקב, ערב יום הכיפורים״.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אנחנו דווקא שמחים בשביל דרעי וגם בשביל גואטה, סוף סוף הרי סדן ביזה אותו באופן אישי בצורה מחפירה, ויחד אתו גם ביזה באופן כוללני ציבור מזרחי
    אבל ההישג הוא מאוד נקודתי ומוגבל, לא מדובר בגבורה גדולה,ואם תנועת ש"ס קמה לזקוף את קומתם של המזרחים אז הרי שלא שם הוא כובד המשקל האמיתי!
    היינו הרבה יותר מתרשמים וגם היה בזה הרבה יותר עניין לציבור הבוחרים של ש"ס אם בש"ס היו מביאים להדחתה של החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו האחראית הראשית על ריסוק מאות מוסדות חינוך חרדים ובראשם רשת מעיין החינוך אשר כרעה על הברכיים עם כל הבדיקות והחקירות שנלווים לקיצוצים לפיהם בפועל משולמים לרשת מעיין החינוך 60% תקצוב מהסל המלא ולא 100% כפי שקובע החוק (כך על פי תחשיב מפורסם של משרד רו"ח מישו"ר חשבות)!
    מדובר בגברת אשר עשתה נזק שאי אפשר למדוד אותו כמעט ואי ובודאי אפשר להכילו!
    אותה גברת, נמצאת בראש אגף אשר בתחום פעילותו נמצא גם "שכר והסכמי עבודה" וכמובן "תקציבים" גב' מיכל עבאדי-בויאנג'ו היא האחראית לכך שמאות מוסדות חינוך חרדים מתוקצבים בפירורי תקציב ואינם יכולים לעמוד בדרישות החוק לגבי שכר עובדים וכל הנלווה בתנאי שכר, אינם יכולים לקיים את לשון חוק חינוך חובה באופן סביר.
    ועוד יש במשרד זה את החוצפה לנהל מסע ציד מפלצתי דווקא נגד מוסדות עשוקים אלו ולבצע ביקורות באופן מגמתי דווקא עם דגש על מוסדות אלו(כפי שנחשף בתחקיר של עיתון "בקהילה"), בכדי לזרוע מלח על פצעים ולהכביד ולגרום למוסדות אלו לכרוע תחת הנטל
    מדובר במדיניות בולשביקית המזכירה מאוד ימים אפלים שכולם חשבו שכבר עברו מן העולם
    אם דרעי באמת רוצה לעשות משהו מועיל ואם גואטה באמת גבר כמו שהוא מתהדר היינו מצפים לראות אותם מתמודדים בכבוד מול נושאת משרה זו!!!

    1. בכלל, אין מה להשוות בין המקצועיות של זליכה שהיה שם לפני כן (פרופסור) לבינה,גם בגישה לזליכה הייתה צניעות טבעית
      והגב' הזו יושבת על השיבר ולא מבינה שתפקידה לשרת את הציבור ובכללם תלמידי המוסדות החרדים ולא להתעמר בו!
      גם במשרד הבריאות בגלל שהיה לה פעם תפקיד שם היא מרגישה בתחום זה מאן דאמר ושכחה שהיא כבר לא שם, ובתפקידה החדש היא פשוט מוציאה את הכלים לבכירי המשרד ושר הבריאות

  2. 2

    ברור שיש להם ניצחון הידחו אותו אך ורק בגלל הגיזענות לא סובלים אותו שם אני שמעתי אחת מחברי הדריקטריון מתראיינת לערוץ חילוני שאמרה את זה במילים אחרות כמובן זה שהוא שיקר בקו"ח שלו זה עוד סיבה למה להדיחו והיו עוד כמה נחשפתי לעוד וזה לא המקום להרחיב אז בקיצור אדם כזה שמעיז לגנות כך ציבור קדוש הקב"ה משלם לו אנחנו גאים שאנו משתייכים לעידה נעלה זו ומודים לדרעי ולחברי הסיעה על העשיה למען כולם עלו והצליחו אוהבים אתכם!